• broken image
  • background image
  • broken image
  • broken image
    broken image

    «Glömskans arkiv i Malmö, en poetisk och musikalisk sensation.»

    «En katedral av starka ögonblicksbilder.»

    Aftonbladet

     

    «I en mäktig operainstallation på Malmö konsthall uppenbaras de rasistiska trauman vårt samhälle tränger bort. Athena Farrokhzad, Felicia Mulinari och Tebogo Monnakgotla skapar ett poetiskt, politiskt uttryck för hela stadens minnen.»

    «Genom denna iscensättning av Saga Gärde, där sångare och publik smälter samman, sker ett slags förening.»

    Svenska Dagbladet

     

    «I en mäktig operainstallation på Malmö konsthall uppenbaras de rasistiska trauman vårt samhälle tränger bort. Athena Farrokhzad, Felicia Mulinari och Tebogo Monnakgotla skapar ett poetiskt, politiskt uttryck för hela stadens minnen.»

    «Genom denna iscensättning av Saga Gärde, där sångare och publik smälter samman, sker ett slags förening.»

    Svenska Dagbladet

     

    *

     

    Glömskans Arkiv är ett oratorium om minne, rasistiskt våld och sorg med Malmö som horisont. Verket är tonsatt av Tebogo Monnakgotla med libretto av Felicia Mulinari och Athena Farrokhzad.

     

    Verket iscensattes av regissören Saga Gärde med Petri Sångare under ledning av Karin Oldgren, solisterna Sanna Gibbs, Jacqueline och scenkonstnären Miguel Cortés på Malmö konsthall våren 2023. Kamal el Masri, Hanan Sadek, Karrar Altameemi och Zakaria Aaspere deltog som publikvärdar och vägledde publik­en genom föreställningens tre akter.

    GLÖMSKANS ARKIV –

    ETT ORATORIUM I TRE AKTER

    VI ÄR GLÖMSKANS ARKIV. VI ARKIVERAR GLÖMSKA.

    GLÖMSKAN ÄR TUNN OCH TUNG SOM DIMMA.

    NÄR VI LYFTER DEN FRÅN HIMLAVALVET STRÄCKER VI EN MUSKEL.

    AKT I

    Publiken välkomnas in från gatan till konsthallen av medverkande från organisationen Hela Malmö. Vi hör deras röster läsa dikten och kören kommer gåendes under det första stycket. Den unga kvinnan och hennes äldre moder introduceras och en man som sorterar lådor i sitt arkiv arbetar outröttligt. Kören fortsätter in till akt II längre in i hallen.

    AKT II

    Publiken sitter längs med spelplatsen mitt emot varandra. Dikten framförs på video projicerad på konsthallens vägg och solisterna och körens rörelser skapar bilder scenbilder av kollektiv, torg, manifestationer. Mannen bär större och större lådor till sitt arkiv. Vi följer våra tre karaktärer.

    AKT III

    Publiken ledsagas att ta plats längst in konsthallen i centrum av rummet. Kören står runt om. Sångarna går mellan publiken. Ljusslingor hänger från taket. Efter att vi hört styckets final har man möjlighet att sitta kvar en stund.

    broken image
    broken image
  • KONSTNÄRLIGT TEAM

    broken image

    FELICIA MULINARI

    Poet och dramatiker

     

    Felicia är poet, dramatiker, kritiker och aktivist. Hennes första diktsamling «Det som inte kan utplånas» utkom under 2019 på Albert Bonniers förlag, en diktsvit sprungen ur en kollektiv erfarenhet av rasism och våld.

    «En katedral av starka ögonblicksbilder. Att benämna historiska erfarenheter av våld och motstånd är viktigt för varje kämpande kollektiv. Att organisera sig politiskt innebär bland annat att åberopa hågkomst och vägra glömska. Att minnas genom att föra protokoll, fotografera, upprepa slagord och berätta för barnen. Att minnas det hegemonin kräver att vi ska glömma. Att minnas det förflutna för att en annan framtid ska vara möjlig.»

    broken image

    ATHENA FARROKHZAD

    Poet och dramatiker

     

    Athena är poet, dramatiker och översättare. Athena debuterade med «Vitsvit» 2013 och sedan dess har hennes böcker getts ut på femton språk. Hennes fjärde diktsamling «Åsnans år» utkom 2022. Tillsammans med Ida Linde ansvarar hon för litteraturscenen på Kulturhuset Stadsteatern.

    broken image

    TEBOGO MONNAKGOTLA

    Tonsättare

     

    Hon har studerat cello och komposition vid Musikhögskolan i Piteå och Stockholm där hon även har avlagt diplomutbildning i komposition. Monnakgotla fick sitt internationella erkännande med verket «Bambu i björkars språk», som vann European Broadcasting unions tävling Rostrums rekommendationspris. Hon har tonsatt lyrik av poeter som Li L och Ann Jäderlund. Monnakgotla omnämns som «en av de mest framstående svenska kompositörerna i sin generation».

    Under 2022 har man bl.a. kunnat höra hennes musik vid Grant Park Festival i Chicago (Marina Piccinini och Andreas Haefliger) samt som hustonsättare vid Jönköpings sinfonietta och under 2023 är hon hustonsättare i Tanglewoodn (Boston) och i Karlstad. Monnakgotla har tidigare samarbetat med regissören Saga Gärde och Athena Farrokhzad i Amfis senaste uppsättning «Moral enligt Medea» som spelats på Kulturhuset Stadsteatern i Stockholm och DAAD Gallerie i Berlin.

     

    Tebogos senaste opera «Zebran» för Vadstena Akademien nominerades till Nordiska rådets musikpris 2023 och vann Musikförläggarnas konstmusikpris 2022. Under 2023 uppmärksammas hon under festivalen Tanglewood samt som hustonsättare på Wermland Opera.

    broken image

    SAGA GÄRDE

    Regissör 

     

    Saga är konstnärlig ledare för Amfi och arbetar med scenkonst och film genom dokumentära och kompositionella processer. Bakom sig har hon hyllade uppsättningar av Farrokhzads «Krigerska» på Backa teater och «Labyrint» av Felicia Mulinari på Malmö Stadsteater, som vann pris på Scenkonstgalan 2019.  

    «Vems minnen är det som skriver stadens historia? Vad faller i glömska? Felicia Mulinari och Athena Farrokhzad skriver fram ett stycke svensk samtidshistoria genom att sätta olika ögonblick och händelser i relation till varandra. Dikten låter oss påminnas om 8 mars – dagen då Showan Shattak attackerades med kniv av nazister och om den skräck som den rasistiska seriemördaren Peter Mangs spred i Malmö åren 2003-2010. Liksom den berättar om ljusa dagar när knopparna slår ut i Rosengård och människor samlas på Möllevångstorget i antirasistisk kamp. Det är en lika öm som våldsam berättelse.»

    broken image

    SARA NAKIITO

    Kostymdesign

     

    Sarah Nakiito är en multidisciplinär konstnär och kostymdedigner verksam i Malmö. Hon arbetar främst med textilkonst, men även kostymdesign. Med fokus på områden som koloniala arv, psykisk ohälsa, eskapism, svarthet, queerhet och lek vill Sarah Nakiito utforska dekoloniserande praktiker och verka i sammanhang där vi skapar ett vidare språk för konstnärliga praktiker. Hon har bland annat gjort kostym till flera av koreografen Viktor Fröjds produktioner som «Festen» och «Locus» på Riksteatern.

     

    «Att jobba med den här starka och målande texten väckte mina egna minnen från hösten 2010 då Peter Mangs sköt mot invandrare. För oss som är svarta och bruna påverkade det våra liv enormt. Det begränsade oss; hur vi rörde oss, hur vi gick ut, vilka kläder vi bar för att inte synas. När jag fick uppdraget för Glömskans arkiv kom allt det här tillbaka. Jag märkte att jag inte pratat med någon om hur det var att bo i Malmö under den här tiden som våra liv var i fara, så det blev någon sorts traumabearbetning. Allt går in i kostymerna; skräcken och oron, livets tillfällighet, men också allt det vackra som det är att vara människa. Kostymerna har brända kanter och hål, jag ville leka med dubbelheten i att både vara stark och skör. För det finns en enorm styrka bland oss i Malmö som har erfarenhet av migration.

     

    Jag tycker att staden kunde ha tagit mycket bättre hand om den här upplevelsen; erbjudit sorgbearbetning eller bara checka in och kolla hur vi mår. Livet skulle bara fortsätta; vi skulle gå till jobbet, hämta våra barn från dagis och ta hand om dem, trots det absurda som pågick. Skulle vi behöva vara rädda för att gå och bli skjutna i Malmö på 2000-talet? Det fanns inget tillfälle att stanna upp och ta in vad som faktiskt hände. Den här upplevelsen försöker jag på mitt sätt översätta i det visuella, estetiska och textila.»

    broken image

    ANNA WAHLSTEDT

    & RENA BALEDI

    Curatorer «Hela staden är

    ett monument»

     

    Grupputställningen Hela staden är ett monument arbetar för att skapa en gemensam plats i staden som gestaltar erfarenheter av rasism och öppnar upp för en större diskussion om rasism i relation till minnespolitik, historiografi och konstnärlig gestaltning.

    «Projektet Antirasistiskt monument handlar om rasism och motstånd mot rasism. Grupputställningen Hela staden är ett monument har varit ett sätt att undersöka detta genom konstnärernas verk som behandlar såväl maktstrukturer som omsorgs- och minnespraktiker i det offentliga rummet. Konsten blir en väg till kontakt med Malmös historia, samtid och framtid. En curatoriell ingång har varit det platsspecifika, att säga något om Malmö och på så vis även om Sverige. Vi ville öppna upp för en större diskussion om hur historier går just till historien. Vilka minnen får framträda, vilka röster blir nerskrivna och vilka vittnesmål blir bevarade?

    Vi ville undersöka förhållandet mellan den lokala minneskulturen och nationell historieskrivning och vilka ord som bidrar till berättelsen om Sverige. Det har varit viktigt för oss att Glömskan arkiv vuxit fram genom brevväxling med sociala rörelser i Malmö - på så sätt är verket i sig själv en del av ett kollektivt minnesarbete.»

    broken image

    KARIN OLDGREN

    Dirigent och körledare

    Petri sångare

    broken image

    KATRIN BRÄNNSTRÖM

    Scenograf

    broken image

    THOMAS ROMLÖV

    Videoscenografi

    broken image

    ELLEN RUGE

    Ljusdesigner

  • MEDVERKANDE MALMÖ KONSTHALL VÅREN 2023

    broken image

    Medverkande röster

    KARRAR ALTAMEEMI

    ZAKARIA AASPERE

    KAMAL EL MASRI

    HANAN SADEK

    NESRIN DABAS

    AINA GAGLIARDO

    WALA HABIB

     

    På scen

    PETRI SÅNGARE

    SANNA GIBBS

    JACQUELINE MIURA

    MIGUEL CORTÉS

     

    Tonsättare

    TEBOGO MONNAKGOTLA

     

    Libretto

    FELICIA MULINARI

    ATHENA FARROKHZAD

     

    Koncept & Regi

    SAGA GÄRDE

     

    Dirigent

    KARIN OLDGREN

     

    Scenografi

    KATRIN BRÄNNSTRÖM

     

    Ljusdesign

    ELLEN RUGE

     

    Kostym

    SARAH NAKIITO

     

    Videodesign

    THOMAS ROMLÖV

     

    Grafisk form

    SEPIDAR HOSSEINI

     

    Publikvärdar

    KARRAR ALTAMEEMI

    ZAKARIA AASPERE

    KAMAL EL MASRI

    HANAN SADEK

    Produktion Amfi

     

    Produktionsledare

    JUDIT WASSRIN

     

    Teknisk samordnare

    ULI RUCHLINSKI

     

    Tekniker

    JULIA FRIBERG

    HENRIK WILLEKENS

     

    Teknik

    IMULTO

     

    Grafisk form

    HANNAH BAKLIEN

     

    Kommunikatör

    DORIAN RUDKLINT

     

    Producent förproduktion

    AGNES ROSENBERG

     

    Producent

    GITA MALLIK

    Produktion Malmö konsthall

     

    Producent

    ELINA NORRMO ERSGÅRD

     

    Teknisk samordnare

    BENJAMIN MCINTOSH

     

    Kommunikatör

    HEIDI HAKALA

     

    Visuell kommunikation

    ANNA ANTONSSON

     

    Pedagogik

    ULVA BRÄNNSTRÖM

    JOHANNES KJELLGREN

    SANNAH SALAMEH

     

    Konsthallschef

    MATS STJERNSTEDT

     

    T.f. enhetschef

    AURORA PERCOVICH GUTIERREZ

     

    Längd: 60 min

    broken image

    Iscensättningen producerades av Amfi i samarbete med

    Malmö Konsthall på uppdrag av Malmö stad.

     

    Petri sångare medverkade tack vare S:t Petri församling.

    Barn och fritidsledare medverkade i föreställningen tack vare samverkan

    med organisationen Hela Malmö.

  • «Glömskans arkiv i Malmö, en poetisk och musikalisk sensation.»

    «En katedral av starka ögonblicksbilder.»

    Aftonbladet

     

    «I en mäktig operainstallation på Malmö konsthall uppenbaras de rasistiska trauman vårt samhälle tränger bort. Athena Farrokhzad, Felicia Mulinari och Tebogo Monnakgotla skapar ett poetiskt, politiskt uttryck för hela stadens minnen.»

    «Genom denna iscensättning av Saga Gärde, där sångare och publik smälter samman, sker ett slags förening.»

    Svenska Dagbladet

     

    *

     

    Glömskans Arkiv är ett oratorium om minne, rasistiskt våld och sorg med Malmö som horisont. Verket är tonsatt av Tebogo Monnakgotla med libretto av Felicia Mulinari och Athena Farrokhzad.

     

     

    VI ÄR GLÖMSKANS ARKIV. VI ARKIVERAR GLÖMSKA.

    GLÖMSKAN ÄR TUNN OCH TUNG

    SOM DIMMA.

    NÄR VI LYFTER DEN FRÅN HIMLAVALVET STRÄCKER VI EN MUSKEL.

     

     

    Verket iscensattes av regissören Saga Gärde med Petri Sångare under ledning av Karin Oldgren, solisterna Sanna Gibbs, Jacqueline och scenkonstnären Miguel Cortés på Malmö konsthall våren 2023. Kamal el Masri, Hanan Sadek, Karrar Altameemi och Zakaria Aaspere deltog som publikvärdar och vägledde publik­en genom föreställningens tre akter.

  • AKT I

    Publiken välkomnas in från gatan till konsthallen av medverkande från organisationen Hela Malmö. Vi hör deras röster läsa dikten och kören kommer gåendes under det första stycket. Den unga kvinnan och hennes äldre moder introduceras och en man som sorterar lådor i sitt arkiv arbetar outröttligt. Kören fortsätter in till akt II längre in i hallen.

    AKT II

    Publiken sitter längs med spelplatsen mitt emot varandra. Dikten framförs på video projicerad på konsthallens vägg och solisterna och körens rörelser skapar bilder scenbilder av kollektiv, torg, manifestationer. Mannen bär större och större lådor till sitt arkiv. Vi följer våra tre karaktärer.

    AKT III

    Publiken ledsagas att ta plats längst in konsthallen i centrum av rummet. Kören står runt om. Sångarna går mellan publiken. Ljusslingor hänger från taket. Efter att vi hört styckets final har man möjlighet att sitta kvar en stund.

  • KONSTNÄRLIGT TEAM 

    broken image

    FELICIA MULINARI

    Poet och dramatiker

     

    Felicia är poet, dramatiker, kritiker och aktivist. Hennes första diktsamling «Det som inte kan utplånas» utkom under 2019 på Albert Bonniers förlag, en diktsvit sprungen ur en kollektiv erfarenhet av rasism och våld.

     

    «En katedral av starka ögonblicksbilder. Att benämna historiska erfarenheter av våld och motstånd är viktigt för varje kämpande kollektiv. Att organisera sig politiskt innebär bland annat att åberopa hågkomst och vägra glömska. Att minnas genom att föra protokoll, fotografera, upprepa slagord och berätta för barnen. Att minnas det hegemonin kräver att vi ska glömma. Att minnas det förflutna för att en annan framtid ska vara möjlig.»

    broken image

    ATHENA FARROKHZAD

    Poet och dramatiker 

     

    Athena är poet, dramatiker och översättare. Athena debuterade med «Vitsvit» 2013 och sedan dess har hennes böcker getts ut på femton språk. Hennes fjärde diktsamling «Åsnans år» utkom 2022. Tillsammans med Ida Linde ansvarar hon för litteraturscenen på Kulturhuset Stadsteatern.

    broken image

    TEBOGO MONNAKGOTLA

    Tonsättare 

     

    Hon har studerat cello och komposition vid Musikhögskolan i Piteå och Stockholm där hon även har avlagt diplomutbildning i komposition. Monnakgotla fick sitt internationella erkännande med verket «Bambu i björkars språk», som vann European Broadcasting unions tävling Rostrums rekommendationspris. Hon har tonsatt lyrik av poeter som Li L och Ann Jäderlund. Monnakgotla omnämns som «en av de mest framstående svenska kompositörerna i sin generation». Under 2022 har man bl.a. kunnat höra hennes musik vid Grant Park Festival i Chicago (Marina Piccinini och Andreas Haefliger) samt som hustonsättare vid Jönköpings sinfonietta och under 2023 är hon hustonsättare i Tanglewoodn (Boston) och i Karlstad. Monnakgotla har tidigare samarbetat med regissören Saga Gärde och Athena Farrokhzad i Amfis senaste uppsättning «Moral enligt Medea» som spelats på Kulturhuset Stadsteatern i Stockholm och DAAD Gallerie i Berlin. Tebogos senaste opera «Zebran» för Vadstena Akademien nominerades till Nordiska rådets musikpris 2023 och vann Musikförläggarnas konstmusikpris 2022. Under 2023 uppmärksammas hon under festivalen Tanglewood samt som hustonsättare på Wermland Opera.

    broken image

    SAGA GÄRDE

    Regissör 

     

    Saga är konstnärlig ledare för Amfi och arbetar med scenkonst och film genom dokumentära och kompositionella processer. Bakom sig har hon hyllade uppsättningar av Farrokhzads «Krigerska» på Backa teater och «Labyrint» av Felicia Mulinari på Malmö Stadsteater, som vann pris på Scenkonstgalan 2019.  

     

    «Vems minnen är det som skriver stadens historia? Vad faller i glömska? Felicia Mulinari och Athena Farrokhzad skriver fram ett stycke svensk samtidshistoria genom att sätta olika ögonblick och händelser i relation till varandra. Dikten låter oss påminnas om 8 mars – dagen då Showan Shattak attackerades med kniv av nazister och om den skräck som den rasistiska seriemördaren Peter Mangs spred i Malmö åren 2003-2010. Liksom den berättar om ljusa dagar när knopparna slår ut i Rosengård och människor samlas på Möllevångstorget i antirasistisk kamp. Det är en lika öm som våldsam berättelse.»

    broken image

    SARA NAKIITO

    Kostymdesign

     

    Sarah Nakiito är en multidisciplinär konstnär och kostymdedigner verksam i Malmö. Hon arbetar främst med textilkonst, men även kostymdesign. Med fokus på områden som koloniala arv, psykisk ohälsa, eskapism, svarthet, queerhet och lek vill Sarah Nakiito utforska dekoloniserande praktiker och verka i sammanhang där vi skapar ett vidare språk för konstnärliga praktiker. Hon har bland annat gjort kostym till flera av koreografen Viktor Fröjds produktioner som «Festen» och «Locus» på Riksteatern.

     

    «Att jobba med den här starka och målande texten väckte mina egna minnen från hösten 2010 då Peter Mangs sköt mot invandrare. För oss som är svarta och bruna påverkade det våra liv enormt. Det begränsade oss; hur vi rörde oss, hur vi gick ut, vilka kläder vi bar för att inte synas. När jag fick uppdraget för Glömskans arkiv kom allt det här tillbaka. Jag märkte att jag inte pratat med någon om hur det var att bo i Malmö under den här tiden som våra liv var i fara, så det blev någon sorts traumabearbetning. Allt går in i kostymerna; skräcken och oron, livets tillfällighet, men också allt det vackra som det är att vara människa. Kostymerna har brända kanter och hål, jag ville leka med dubbelheten i att både vara stark och skör. För det finns en enorm styrka bland oss i Malmö som har erfarenhet av migration. Jag tycker att staden kunde ha tagit mycket bättre hand om den här upplevelsen; erbjudit sorgbearbetning eller bara checka in och kolla hur vi mår. Livet skulle bara fortsätta; vi skulle gå till jobbet, hämta våra barn från dagis och ta hand om dem, trots det absurda som pågick. Skulle vi behöva vara rädda för att gå och bli skjutna i Malmö på 2000-talet? Det fanns inget tillfälle att stanna upp och ta in vad som faktiskt hände. Den här upplevelsen försöker jag på mitt sätt översätta i det visuella, estetiska och textila.»

    broken image

    ANNA WAHLSTEDT &

    RENA BALEDI

    Curatorer «Hela staden är ett monument»

     

    Grupputställningen Hela staden är ett monument arbetar för att skapa en gemensam plats i staden som gestaltar erfarenheter av rasism och öppnar upp för en större diskussion om rasism i relation till minnespolitik, historiografi och konstnärlig gestaltning.

     

    «Projektet Antirasistiskt monument handlar om rasism och motstånd mot rasism. Grupputställningen Hela staden är ett monument har varit ett sätt att undersöka detta genom konstnärernas verk som behandlar såväl maktstrukturer som omsorgs- och minnespraktiker i det offentliga rummet. Konsten blir en väg till kontakt med Malmös historia, samtid och framtid. En curatoriell ingång har varit det platsspecifika, att säga något om Malmö och på så vis även om Sverige. Vi ville öppna upp för en större diskussion om hur historier går just till historien. Vilka minnen får framträda, vilka röster blir nerskrivna och vilka vittnesmål blir bevarade?

     

    Vi ville undersöka förhållandet mellan den lokala minneskulturen och nationell historieskrivning och vilka ord som bidrar till berättelsen om Sverige. Det har varit viktigt för oss att Glömskan arkiv vuxit fram genom brevväxling med sociala rörelser i Malmö - på så sätt är verket i sig själv en del av ett kollektivt minnesarbete.»

    broken image

    KARIN OLDGREN

    Dirigent och körledare Petri Sångare

    broken image

    KATRIN BRÄNNSTRÖM

    Scenograf

    broken image

    ELLEN RUGE

    Ljusdesigner

    broken image

    THOMAS ROMLÖV

    Videoscenografi

  • MALMÖ KONSTHALL

    VÅREN 2023

    Medverkande röster

    KARRAR ALTAMEEMI

    ZAKARIA AASPERE

    KAMAL EL MASRI

    HANAN SADEK

    NESRIN DABAS

    AINA GAGLIARDO

    WALA HABIB

     

    På scen

    PETRI SÅNGARE

    SANNA GIBBS

    JACQUELINE MIURA

    MIGUEL CORTÉS

     

    Tonsättare

    TEBOGO MONNAKGOTLA

     

    Libretto

    FELICIA MULINARI

    ATHENA FARROKHZAD

     

    Koncept & Regi

    SAGA GÄRDE

     

    Dirigent

    KARIN OLDGREN

     

    Scenografi

    KATRIN BRÄNNSTRÖM

     

    Ljusdesign

    ELLEN RUGE

     

    Kostym

    SARAH NAKIITO

     

    Videodesign

    THOMAS ROMLÖV

     

    Grafisk form

    SEPIDAR HOSSEINI

     

    Publikvärdar

    KARRAR ALTAMEEMI

    ZAKARIA AASPERE

    KAMAL EL MASRI

    HANAN SADEK

    Produktion Amfi

     

    Produktionsledare

    JUDIT WASSRIN

     

    Teknisk samordnare

    ULI RUCHLINSKI

     

    Tekniker

    JULIA FRIBERG

    HENRIK WILLEKENS

     

    Teknik

    IMULTO

     

    Grafisk form

    HANNAH BAKLIEN

     

    Kommunikatör

    DORIAN RUDKLINT

     

    Producent förproduktion

    AGNES ROSENBERG

     

    Producent

    GITA MALLIK

    Produktion Malmö konsthall

     

    Producent

    ELINA NORRMO ERSGÅRD

     

    Teknisk samordnare

    BENJAMIN MCINTOSH

     

    Kommunikatör

    HEIDI HAKALA

     

    Visuell kommunikation

    ANNA ANTONSSON

     

    Pedagogik

    ULVA BRÄNNSTRÖM

    JOHANNES KJELLGREN

    SANNAH SALAMEH

     

    Konsthallschef

    MATS STJERNSTEDT

     

    T.f. enhetschef

    AURORA PERCOVICH GUTIERREZ

     

    Längd: 60 min

    Iscensättningen producerades av Amfi i samarbete med Malmö Konsthall på uppdrag av Malmö stad.

     

    Petri sångare medverkade tack vare S:t Petri församling. Barn och fritidsledare medverkade i föreställningen tack vare samverkan med organisationen Hela Malmö.